Desatero zdravého životního stylu

Plánujete si, jak do léta zhubnete? Ale vaše plány hatí slabá vůle a vidina toho, že je ještě spousta času. Nebo jste prostě jen natolik pohlcení prací, že vám na zdravý životní styl už nezbývá čas? Nebojte se, sesbírali jsme pro vás 10 tipů, které nezaberou mnoho času, ale vaši kondici více než prospějí.

1. Dodržujte pitný režim

Nikdy nepodceňujte sílu obyčejné vody. Pokud denně vypijete alespoň 8 sklenic čisté vody, budete se cítit méně ospalí, zvýší se vaše koncentrace, produktivita a celkově se budete cítit lépe. A co teprve účinky na vaši pleť! Pokud chcete tělu dodat vitamíny, přihoďte do skleničky několik plátků okurky, limetky nebo kousky jahod. Rozhodně se ale vyhýbejte perlivým nápojům a čemukoliv přislazovanému.

2. Snídejte

Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne, říkávaly už naše babičky. Nastartujte své tělo přísunem proteinů a kvalitních sacharidů. Až příště vyrazíte na nákup, přihoďte do nákupního košíku cottage sýr, tvaroh, celozrnný chléb, ovesné vločky a ovoce a zeleninu navíc.

3. Zvedněte se ze židle

Pokud denně sedíte více než 6 hodin, rozhodně vašemu tělu neprospíváte. Dlouhodobé sezení zvyšuje pocit únavy, zkuste si proto nastavit upomínku a minimálně jednou do hodiny se zvedněte od stolu a krátce se projděte nebo protáhněte. Vaše tělo i mysl vám za to poděkují.

4. Choďte po schodech

Odolejte vábení výtahu a vezměte to do kanceláře po schodech. Cesta bude pravděpodobně rychlejší a navíc ji můžete považovat za krátký prequel k vašemu cvičebnímu plánu.

zdravy zivotni styl

5. Nezapomínejte na oběd

Oběd by měl pokrývat 25 – 30 % denní dávky energie, proto byste ho z vašeho jídelníčku rozhodně neměli vynechat. Na talíři by se měla objevit bílkovina, komplexní sacharidy a spousta zeleniny. Pokud si kantýna ve vaší firmě na vyváženou stravu zrovna nepotrpí a v okolí se nachází jen fastfoody, připravujte si chutné zdravé krabičky sami a v práci je jednoduše ohřívejte.

6. Projděte se

Patříte mezi šťastlivce, kterým zaměstnavatel vyhradil na oběd celou jednu hodinu? Využijte čas na krátkou procházku. Pohyb na čerstvém vzduchu totiž prospěje nejen vašim plicím. Po pár minutách venku se do kanceláře vrátíte svěží a vaše odpoledne pak bude mnohem produktivnější.

7. Protáhněte se

Přiznejte se, jak právě teď sedíte u počítače? Noha přes nohu, shrbená záda, vystrčená brada? Ruce, nohy a krk jsou díky sedavému způsobu života vystaveny velkému napětí. Věnujte proto chvilku protažení, které zmírní svalové napětí a zlepší cirkulaci krve.

8. Svačte zdravě

Zaháníte hlad tabulkou čokolády? Zkuste nahradit nezdravé pochoutky zdravější variantou. Sáhněte po oříšcích, sušeném ovoci nebo superpotravinách, které zásobí váš mozek proteiny a dodají mu energii na zbytek pracovního dne. Westwing tip: Neumisťujte mlsání na svůj pracovní stůl, ale využijte třeba regálů ve společné kuchyňce. Tento důmyslný tah má hned tři výhody – jednak nezkonzumujete tolik, jako když byste měli pamlsky hned při ruce, jednak budete muset pokaždé vstát od stolu a navíc, když nebudete svačit u svého pracovního místa, nebudete se rozptylovat prací a budete se více soustředit na každé sousto.

9. Zrelaxujte oči

Dopřejte očím oddech a alespoň každých 20 minut je odvraťte od počítače či televizní obrazovky. Předejdete tím bolení hlavy i syndromu suchého oka. Pokud vám nestačí výhled z okna, vyzkoušejte třeba speciální oční jógu.

10. Vynechejte kávu

Milovníci kofeinu asi zapláčou, ale věřte nám, káva a zdravý životní styl k sobě opravdu nepasují. Pokud se kávy nechcete vzdát úplně, omezte její konzumaci na maximálně dva šálky denně. Paradoxně budete mít mnohem více energie a vyhnete se výkyvům nálad z nedostatku kofeinu.

Foto&Video: Westwing Home&Living

Martina Lecianová

Používáte již aplikaci Westwing?

Stáhnout
Stáhnout