Chcete se dozvědět více? Přečtěte si našeho rádce

Louis Vuitton Rádce Westwing

Jen stěží začne srdce ženy bít rychleji, než v přítomnosti značky Louis Vuitton.  Tato dvě slova jsou ztělesněním snu každé ženy především díky kvalitě produktů. Jedná se o luxusní zboží v kombinaci s dlouholetou tradicí – to je Louis Vuitton. Hlavním zájmem této značky jsou produkty z kůže, ale patří k nim samozřejmě také brýle, hodinky nebo šperky.

Louis Vuitton – ztělesnění luxusu

Tento francouzský řemeslník a podnikatel se narodil v roce 1821. Zpočátku pracoval jako výrobce kufrů, než ve svých 33 letech dospěl k názoru, že má už dostatečné znalosti na to, aby se pustil do vlastního podnikání. Otevřel si tak Louis Vuitton Malletier na dnešní Rue des Capucines v Paříži.

Zpočátku prodával sortiment, který svými cenami stoupal do závratných výšek. V porovnání s ostatními modely tehdejší doby se však Vuittonovy kufry něčím vymykaly. Byla to hlavně neprodyšnost a lehká manipulace, která usnadňovala cestování. To tenkrát díky němu prošlo výraznou změnou hlavně v oblasti lodního transportu. S Vuittonovými zavazadly najednou začalo lodí cestovat více a více lidí.

Vysoká kvalita a exkluzivita se rychla dostala do povědomí lidí a kufry Louis Vuitton se brzy staly velice úspěšnými. Jméno Louis Vuitton se stalo v zámožných kruzích mezinárodním symbolem společenské úrovně. Už v roce 1885 se mu podařilo úspěšně otevřít první obchod mimo Francii. Kde jinde než v tradiční nákupní Oxford Street v Londýně.

Na předměstí Paříže měl dokonce už v roce 1859 svou vlastní továrnu, kde přes dvacet zaměstnanců vyrábělo skvělé Vuittonovské kufry z vysoce odolného, vodšodolného materiálu. Spolu se svým synem Georgesem pak roku 1886 vyvinuli inovativní zavírání na zavazadla, které si nechali patentovat. Jeho technologie se používá dodnes.

Společnost se rozrůstala a na přelomu století v ní pracovalo už 100 zaměstanců a toto číslo stále rostlo. V roce 1893 však zakladel a jmenovec firmy zemřel.

Charakteristické logo

Po smrti Louise Vuittona se ujal vedení společnosti jeho syn Georges, který měl (stejně jako Louise) smysl pro inovace, trendy a styl. Talent prokázal už po třech letech, kdy vymyslel pro tuto značku charakteristické logo LV, které se vzápětí stalo proslulé po celém světě. Dodnes je mezníkem pro luxusní výrobky od Louise Vuittona. Hlavním důvodem vzniku loga byl především rostoucí výskyt falešných kopií. S logem se staly výrobky originální a velmi obtížně napodobitelné. V kombinaci dnes už tolik známého Toile monogramu se stylizovanými květinami jsou výrobky Louis Vuitton naprosto nezaměnitelné.

vintage kabelky Louis Vuitton

Od kufrů po exkluzivní zboží…

Georges Vuitton se ve svých nápadech nezastavil a v roce 1901 vznikl legendární kufr s názvem Steamer Bag, který se stal okamžitě bestsellerem. V několika příštích letech se vyvíjely nové a nové modely, které se na trhu těšily velké oblibě. Produkty se vyráběly jak z kůže, tak z vysoce kvalitní lněné tkaniny. V roce 1932 spatřil světlo světa model Noé – kabelka pro skutečné dámy. Vzápětí následoval model Speedy a rodinná značka mohla stoupat k závratným výšinám.

Po smrti Georgese Vuittona v roce 1936 převzal firmu jeho syn Gaston-Louis Vuitton, který nadále vyvíjel legendární modely. Kromě větších zavazadel se světoznámým logem LV se vyráběly ještě kabelky, peněženky a náprsní tašky. S měnící se dobou se postupěm proměňovaly i cestovní návyky zákazníků. Začalo se více cestovat letadlem a tomu se samozřejmě musela přizpůsobit i značka Louis Vuitton. Nebyla by to ona, kdyby nešla s trendy.

Louis Vuitton – rozšíření sortimentu

Psal se rok 1971, kdy zemřel Gaston-Louise a do čela společnosti nastoupil jeho vnuk. Na žádost rodiny se k němu připojil ještě Henry Reacaimer, manžel Gaston-Louisovy dcery Odilie. Ten převzal v roce 1977 vedoucí pozici a dopomohl tak výrazně rozšířit povědomí značky do dalšího kouta světa. Se značkou expandoval do Asie a zaplnil tím tamní díru na trhu s luxusním zbožím. Další inovací byla sponzorská účast Louis Vuitton na sportovních akcích, zejména v jachtingu. Značka byla v tomto kontextu představena poprvé na America’s Cupu, kde se po ní pojmenovalo první kolo závodu.

Brzy po vstupu na burzu v roce 1984 se společnost Louise Vuitton začala zajímat o luxusní šampaňské Veuve Clicquot, koupila podíl kosmetické firmy Guerlain a parfém značky Givenchy. Tím si u všech dam na celém světě svoje místo v srdci ještě prohloubila. Sortiment byl poté rozšířen ještě na šperky, hodinky a brýle. Všechny produkty jsou stejně úspěšné.

Z úžasných produktů Louis Vuitton budete mít samozřejmě radost dlouho. Zejména, pokud se jedná o luxusní výrobky z kůže, o které ovšem musíte řádně pečovat. Vysoce kvalitní kousky můžete najít zde:

Marc Jacobs – svěží vítr u LV

Značka LV se proslavila v mnoha odvětvích, ale co se týče módy – k té přičichla až v roce 1997 s příchodem amerického návrháře Marca Jacobse. Ten se do toho pustil s vervou, a tak je teď značka LV se svými módními kolekcemi součástí nejluxusnějšího módního světa. Nové kolekce jsou prezentovány například dvakrát ročně na Paris Fashion Week.

Marc Jacobs byl kreativním ředitelem do roku 2013. Poté, co po úspěšné spolupráci odešel, se hodně přemýšlelo nad tím, kdo by ho co nejlépe nahradil. Volba nakonec padla na bývalého návrháře Balenciaga, Nicolase Ghesquéra.

Louis Vuitton je jméno, které si za ta léta dokázalo vydobýt jedno z nejvyšších míst na designérském piedestalu. A to hlavně díky kvalitě, tradici a moderním vzhledu. A také tím, že po něm touží každá druhá žena, ne-li více. Oblečení, tašky, kabelky, peněženky a ostatní doplňky jsou na seznamů přání jednou z nejvyšších položek. Značka Louise Vuitton je pro ženy něco jako Porsche, Ferrari a Lamborghini pro svět mužů. Objekt touhy, který si nemůžete dopřát každý den, ale spíše oslava luxusu a nevšednosti. Všechny produkty s logem LV je nejdůležitější styl a elegance, ale to už teď ostatně každý ví…